ZoetermeerOV

Al het openbaar vervoer in Zoetermeer. Trein tram bus en meer.
Doorzoek nieuwsberichten  
[printversie]         | | |
 
 

 

Nieuws

< 1518 / 1519 / 1520 >

Stadsgewest Haaglanden neemt maatregelen Regiotaxi

dinsdag 2 oktober 2007

Het Stadsgewest Haaglanden is nog niet tevreden over de kwaliteit van RegioTaxi. Het aantal taxiritten dat op tijd bij de klant arriveert mag dan redelijk worden genoemd, het aantal klachten is nog te hoog.

Boetes
De kwaliteit van RegioTaxi wordt onder meer bepaald door de rijtijden en het aantal klachten. In de periode mei tot en met augustus kwam gemiddeld 94% van het aantal taxiritten op tijd bij de klant. Dit ligt dichtbij het streefpercentage van 95%. Het aantal klachten is echter nog steeds te hoog[1]. Voor de overschrijding van het aantal klachten heeft het Stadsgewest dit jaar al meerdere forse boetes opgelegd aan BTR.

Verbeteringen
Naast het opleggen van boetes neemt het Stadsgewest maatregelen om de service van de RegioTaxi te verbeteren. Zo introduceert BTR in opdracht van het Stadsgewest de komende periode een aantal productverbeteringen. Een groot deel van de klachten heeft te maken met de wachttijd van de RegioTaxi.Tot nu toe werd een wachttijd van 2 minuten gehanteerd. Deze tijd blijkt te kort te zijn voor de klant om bij de taxi te komen. Daarom wordt de maximale wachttijd met ingang van 1 oktober permanent verlengd tot 4 minuten. Begin volgend jaar wordt een nieuw telefoonnummer geďntroduceerd. Hiermee worden de belkosten voor de klant lager.

Het Stadsgewest Haaglanden zal de verbeteringen nauwlettend volgen door van september tot en met november een mystery guest onderzoek en een klanttevredenheidsonderzoek te laten uitvoeren. [1] In de maanden mei t/m juli 2007 waren er gemiddeld 242 gegronde klachten. In augustus daalde dit naar 152, oftewel gemiddeld 6 gegronde klachten per 1000 ritten. Stadsgewest Haaglanden verwacht een kwaliteit die maximaal 2 klachten per 1000 ritten oplevert.


Bericht geplaatst op zondag 12 oktober 2008
Bron: Stadsgewest Haaglanden; dinsdag 2 oktober 2007
Meer nieuwsberichten over | Regiotaxi

Reageer ook op dit nieuwsbericht!

Wil jij ook je mening laten weten? Vul dan onderstaand formulier in!
Voor de duidelijkheid: dit is dus niet de mogelijkheid om de redactie van ZoetermeerOV privé een bericht te sturen. Je iemeeladres is verplicht opdat de redactie je eventueel kan bereiken of beantwoorden.
ZoetermeerOV behoudt zich echter nadrukkelijk het recht voor, om verkeerde reacties (iedereen weet wat ik bedoel) zonder melding te verwijderen.

Naam
Mailadres; verplicht, wordt niet publiekelijk getoond
Mailadres; moet precies gelijk zijn, ter controle tegen spammers
Titel

 

Werkzaamheden & omleidingen

» NS
» Connexxion
» HTM
» RET
» Arriva


Reacties

Flora Wagemans: Hoe kani ik per email een rit binnen zoetermeer aanvragen? [lees meer...]
Uw naam: Komende weer en de maandag erop geen treinen van/naar Zoetermeer wegens werkzaamheden bij Goud. NS vervangt gedurende meer dn 1 week een kwartierdienst per t [lees meer...]
Khalid El bahraoui: Hoe kan ik zilverdomm met bus vanaf station Zoetermeer een welke ?ik kom ban Amsterdam met trein een heb geen idee hoe ? Merci [lees meer...]
Dewi: ik vind dit echt een heel handig stukje voor mijn autobiografie. ik moest een stukje zoeken van 23-11-2003 en...GELUKT!!! [lees meer...]
Muerders J.L.C.: Oplossing puzzel : haardvuur. [lees meer...]
Sersjo Kantebeen: De oplossing van de puzzel woordzoeker is: HAARDVUUR. [lees meer...]
S Benfield: Haardvuur [lees meer...]
S Kantebeen: Haardvuur [lees meer...]

Foto's

Station Zoetermeer in de sneeuw; station Zoetermeer 10 december 2017
Nieuwe bestemmingen; station Zoetermeer 18 december 2016


 

   ZoetermeerOV is een site van Maarten Batenburg.   Bezoek ook eens OVcentraal en Maarten.OVcentraal.     Copyright 2004 - 2019. |