ZoetermeerOV

Al het openbaar vervoer in Zoetermeer. Trein tram bus en meer.
Doorzoek nieuwsberichten  
[printversie]         | | |
 
 

 

Nieuws

< 2044 / 2045 / 2046 >

HTM aan de slag met klacht van 74-jarige klant

woensdag 13 juli 2011

Veel mensen die minder goed ter been zijn, vinden het reizen met de Randstadrail onprettig. Henny van Boven (74) uit Zoetermeer schreef daarom een klachtenbrief aan de HTM en werd gisterochtend in een remise ontvangen om haar verhaal te doen.

Henny van Boven is deze ochtend met Randstadrail 4 naar de remise aan de Meppelweg in Den Haag gekomen. "Tja, ik heb tenslotte geen keus. Als ik nog iets wil doen, zal ik toch van Randstadrail gebruik moeten maken."
Ze reist nog wekelijks met de tram om haar boodschappen te doen. Door het bruuske remmen en optrekken van de bestuurders is ze meerdere keren haar evenwicht verloren en bijna gevallen. Na wat rondvragen in de buurt bleken meer mensen dit probleem te kennen en stuurde ze een handgeschreven klachtenbrief naar HTM, begeleid door de handtekeningen van ouderen uit haar woongroep.
De Haagse vervoersmaatschappij kreeg de brief onder ogen na berichtgeving in het AD en besloot Van Boven uit te nodigen op de remise. "We nemen alle klachten zeer serieus, maar veel mensen dienen ofwel geen klacht in, of ze zijn vaak niet specifiek genoeg om echt actie te kunnen ondernemen. De brief van mevrouw Van Boven gaf aan dat het hier op een breder probleem ging, dus willen hier willen we uiteraard mee an de slag," zegt Marioon de Vries, communicatieadviseur van de HTM.
In de vergaderkamer van de remise legt ze rustig haar klacht uit en gaat ze samen met John van Rijn, bedrijfsleider van de remise, puntsgewijs door haar brief. Volgens Van Rijn komen valpartijen in Randstadrail ongeveer 55 keer per jaar voor. Dat zijn in elk geval de meldingen die bekend zijn bij HTM. "Uiteeraard wordt niet elk slippertje gemeld, maar de bestuurders hebben een strak protocol voor wanneer er iemand ten val komt. Wat vooral belangrijk is, is dat mensen die klachten hebben, hier ook echt melding van doen. Het is essentieel dat het voertuignummer, de datum en de tijd erbij worden vermeld. Dan kunnen we precies uitzoeken om welke bestuurder het gaat," vertelt trainingsleider Henk van der Gaag. Deze bestuurder wordt dan door een medewerker in de gaten gehouden en waar nodig wordt actie ondernomen met mogelijk een hertraining tot gevolg.
Van Boven stapt inmiddels met trambestuurder Leo Flaton in een lege tram. Ze krijgt uitgebreid uitleg over de techniek en ze mag een rondje meerijden over het hele traject. En wat blijkt: Flaton brengt de tram, met wat moeite, wel degelijk heel voorzichtig tot stilstand. Het bruuske optrekken en remmen ligt dus inderdaad aan de bestuurder, maar die moet wel heel secuur te werk gaan om dit te voorkomen.
Aan het einde van de rit wordt Van Boven netjes op haar eigen halte Seghwaert afgezet met de speciaal gereserveerde lege tram. "Ik ben uitermate tevreden over de afhandeling van HTM. Ik heb nu echt het idee dat er wat gebeurt met mijn klacht." Bestuurders worden door de HTM opnieuw gewezen op de problemen die deze groep ondervindt. Over vier maanden zal met Van Boven worden geëvalueerd of de maatregelen effect hebben gehad.


Bericht geplaatst op zondag 7 augustus 2011
Letterlijk bericht Algemeen Dagblad editie Zoetermeer van woensdag 13 juli 2011
Meer nieuwsberichten over | Persoonlijke ongevallen | Tram algemeen

Reageer ook op dit nieuwsbericht!

Wil jij ook je mening laten weten? Vul dan onderstaand formulier in!
Voor de duidelijkheid: dit is dus niet de mogelijkheid om de redactie van ZoetermeerOV privé een bericht te sturen. Je iemeeladres is verplicht opdat de redactie je eventueel kan bereiken of beantwoorden.
ZoetermeerOV behoudt zich echter nadrukkelijk het recht voor, om verkeerde reacties (iedereen weet wat ik bedoel) zonder melding te verwijderen.

Naam
Mailadres; verplicht, wordt niet publiekelijk getoond
Mailadres; moet precies gelijk zijn, ter controle tegen spammers
Titel

 

Werkzaamheden & omleidingen

» NS
» Connexxion
» HTM
» RET
» Arriva


Reacties

Flora Wagemans: Hoe kani ik per email een rit binnen zoetermeer aanvragen? [lees meer...]
Uw naam: Komende weer en de maandag erop geen treinen van/naar Zoetermeer wegens werkzaamheden bij Goud. NS vervangt gedurende meer dn 1 week een kwartierdienst per t [lees meer...]
Khalid El bahraoui: Hoe kan ik zilverdomm met bus vanaf station Zoetermeer een welke ?ik kom ban Amsterdam met trein een heb geen idee hoe ? Merci [lees meer...]
Dewi: ik vind dit echt een heel handig stukje voor mijn autobiografie. ik moest een stukje zoeken van 23-11-2003 en...GELUKT!!! [lees meer...]
Muerders J.L.C.: Oplossing puzzel : haardvuur. [lees meer...]
Sersjo Kantebeen: De oplossing van de puzzel woordzoeker is: HAARDVUUR. [lees meer...]
S Benfield: Haardvuur [lees meer...]
S Kantebeen: Haardvuur [lees meer...]

Foto's

Station Zoetermeer in de sneeuw; station Zoetermeer 10 december 2017
Nieuwe bestemmingen; station Zoetermeer 18 december 2016


 

   ZoetermeerOV is een site van Maarten Batenburg.   Bezoek ook eens OVcentraal en Maarten.OVcentraal.     Copyright 2004 - 2019. |