ZoetermeerOV

Al het openbaar vervoer in Zoetermeer. Trein tram bus en meer.
Doorzoek nieuwsberichten  
[printversie]         | | |
 
 

 

Nieuws

< 315 / 316 / 317 >

Taxibedrijf Van der Slik zet klanten 'altijd vast'

vrijdag 4 juli 2003

"Wij zetten klanten altijd goed vast, anders wordt er niet gereden. Een rolstoel moet worden vastgezet." Dat zegt I. van der Slik van het gelijknamige taxibedrijf uit Zoetermeer in reactie op de resultaten van een meldweek 'veilig collectief vraagafhankelijk vervoer in de regio Den Haag/Zoetermeer'. Hierin deden 58 mensen 61 meldingen over vooral de Regiotaxi en de Haagse Taxibus. Het betrof onder andere negentien mensen uit Zoetermeer, waar van der Slik de Regiotaxi verzorgt.
Een van de resultaten van het regionale (niet specifiek Zoetermeerse) onderzoek was dat 22 procent meldde dat de rolstoel of scootmobiel niet goed was vastgezet. Zo'n 43 procent zei zelf niet goed te zijn vastgezet. Van der Slik zegt hier niet op te kunnen reageren, omdat hij 'het rapport niet kent'. "Maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt."
De helft van de mensen zei niet op de hoogte te zijn van de klachtenregeling van de vervoerder. Van der Slik zegt hierover dat hij duidelijk zichtbaar in de taxi een telefoonnummer voor klachten heeft hangen. "Dat is wettelijk verplicht. Anders mag je niet rijden."
Veiligheidsvoorschriften voor rolstoelinzittenden bleken bij veertig procent niet bekend. "Welke veiligheidsvoorschriften? Het is geen verplichting om die in je taxi te hebben. Ik weet ook niet of mensen die zouden lezen. Ik heb wel voorschriften in de taxi over hoe je een rolstoel moet vastzetten", zegt Van der Slik.
Dat een aantal meldingen lijkt voort te komen uit een onprofessionele houding van chauffeurs, qua behulpzaamheid, bejegening en rijgedrag, zou kunnen, maar is bij Van der Slik 'een zeldzaamheid'. "Over een onprofessionele houding hoor je wel eens klachten, maar met zo veel ritten gaat er wel eens wat mis. Je hebt het dan over promillages, niet over procenten."
Op de vraag of hij iets gaat doen met de aanbeveling om chauffeurs meer te trainen op een correcte houding, het vastzetten van inzittenden en van sportrolstoelen, zegt hij dat de chauffeurs een chauffeursdiploma hebben. "Zij volgen een cursus en daar zit dit allemaal in. Die cursus wordt eens per twee á drie jaar herhaald."
Als het gaat om meldingen over lange wachttijden vraagt Van der Slik zich af of de regels wel bekend zijn bij de melders. "Je hebt marges bij het ophalen. Die zijn twintig minuten. Ik weet niet of daar in de studie rekening mee is gehouden." Al met al 'schrikt' hij niet van de resultaten van het onderzoek. "Eind vorig jaar is er ook een enquête onder gebruikers geweest en daar kwam de Regiotaxi toen goed uit."


Bericht geplaatst op zondag 23 november 2003
Letterlijk bericht Haagsche Courant editie Zoetermeer van vrijdag 4 juli 2003
Meer nieuwsberichten over | Regiotaxi

Reageer ook op dit nieuwsbericht!

Wil jij ook je mening laten weten? Vul dan onderstaand formulier in!
Voor de duidelijkheid: dit is dus niet de mogelijkheid om de redactie van ZoetermeerOV privé een bericht te sturen. Je iemeeladres is verplicht opdat de redactie je eventueel kan bereiken of beantwoorden.
ZoetermeerOV behoudt zich echter nadrukkelijk het recht voor, om verkeerde reacties (iedereen weet wat ik bedoel) zonder melding te verwijderen.

Naam
Mailadres; verplicht, wordt niet publiekelijk getoond
Mailadres; moet precies gelijk zijn, ter controle tegen spammers
Titel

 

Werkzaamheden & omleidingen

» NS
» Connexxion
» HTM
» RET
» Arriva


Reacties

Flora Wagemans: Hoe kani ik per email een rit binnen zoetermeer aanvragen? [lees meer...]
Uw naam: Komende weer en de maandag erop geen treinen van/naar Zoetermeer wegens werkzaamheden bij Goud. NS vervangt gedurende meer dn 1 week een kwartierdienst per t [lees meer...]
Khalid El bahraoui: Hoe kan ik zilverdomm met bus vanaf station Zoetermeer een welke ?ik kom ban Amsterdam met trein een heb geen idee hoe ? Merci [lees meer...]
Dewi: ik vind dit echt een heel handig stukje voor mijn autobiografie. ik moest een stukje zoeken van 23-11-2003 en...GELUKT!!! [lees meer...]
Muerders J.L.C.: Oplossing puzzel : haardvuur. [lees meer...]
Sersjo Kantebeen: De oplossing van de puzzel woordzoeker is: HAARDVUUR. [lees meer...]
S Benfield: Haardvuur [lees meer...]
S Kantebeen: Haardvuur [lees meer...]

Foto's

Station Zoetermeer in de sneeuw; station Zoetermeer 10 december 2017
Nieuwe bestemmingen; station Zoetermeer 18 december 2016


 

   ZoetermeerOV is een site van Maarten Batenburg.   Bezoek ook eens OVcentraal en Maarten.OVcentraal.     Copyright 2004 - 2019. |