ConneXXion pleit voor meer spitsbussen

Busbedrijf ConneXXion vindt dat aan de oostkant van Zoetermeer een nieuw transferium moet komen. De maatschappij denkt aan een plek bij de Kruisweg, tussen de wijk Zoetermeer-Oosterheem en Moerkapelle. Het daar te bouwen transferium zou een ‘hoogwaardig overstappunt’ moeten zijn voor automobilisten. De kunnen er hun auto neerzetten, en vervolgens per snelbus vier kanten uit:Verder lezen

Van A naar Beter, ook voor de bus

Het project ‘van A naar Beter‘ waarmee de snelweg A12 wordt vernieuwd, behelst ook een aantal maatregelen voor het openbaar vervoer. Deze worden al in 2002 gerealiseerd. – Nieuwe buslijn Nieuwerkerk – Den Haag. Deze zal dan waarschijnlijk ook in Zevenhuizen gaan stoppen. Een bijzondere verbinding, aangezien Nieuwerkerk meer op Rotterdam is gericht. – BusVerder lezen

Invulling RandstadRail ter discussie

De zes gemeenten van het stadsgewest die betrokken zijn bij de ontwikkeling van RandstadRail, hebben het eindadvies over het project ontvangen, met de vraag of zij hiermee kunnen instemmen. Het dagelijks bestuur van het stadsgewest Haaglanden heeft ingestemd met toezending van het eindadvies aan Den Haag, Leidschendam, Nootdorp, Pijnacker, Voorburg en Zoetermeer. Instemming van deVerder lezen

Pijnacker zegt ‘nee’ tegen ZoRo

De gemeente Pijnacker voelt niets voor een sneltramverbinding tussen Zoetermeer en Pijnacker als die niet goed in het landschap is weggewerkt. Daarmee is de kans dat de sneltram Zoetermeer – Rotterdam (ZoRo-lijn) via Pijnacker aantakt, zo goed als zeker van de baan. De commissie verkeer en vervoer stelde zich gisteravond vierkant op achter een voorstelVerder lezen

GPS in de Sprinters

Zaterdag 3 maart is in de werkplaats bij Leidschendam begonnen met het voorzien van een Sprinter van GPS. GPS, Global Positioning System (wereldwijd positiebepaling systeem), maakt het mogelijk de treinen via de satelliet te volgen. NS hoopt hiermee beter inzicht in de plaats en gebruik van haar materieel te krijgen. Voor het einde van deVerder lezen