Zoetermeer heeft haar voorkeur voor het Katwijkerlaantracé voor de Zoro-lijn laten vallen. Ze gaat nu mee met de gemeenten Pijnacker en Rotterdam. Gemeente Zoetermeer kiest nu voor een verbinding met Rotterdam via het zogenaamde Landscheidingstracé. Dit in tegenstelling tot de eerdere voorkeur voor het Katwijkerlaantracé, van station Delftsewallen via Rokkeveen naar Pijnacker. Gemeenten Rotterdam enVerder lezen
Maand: april 2001
Nieuwe dienstregeling Den Haag – Gouda
Met ingang van de nieuwe dienstregeling op 10 juni zal de dienstregeling van de stoptrein Den Haag – Gouda Goverwelle veranderen. De dienstregeling náár Den Haag blijft ongewijzigd. Hieronder staan de nieuwe tijden: Den Haag Centraal .27 .57 Voorburg .31 .01 Zoetermeer .37 .07 Zoetermeer Oost .40 .10 Gouda .52 .22 Gouda .53 .23 GoudaVerder lezen
Werkzaamheden Den Haag – Gouda 16/17 april
In de nacht van maandag 16 op dinsdag 17 april vervallen op het traject Den Haag – Gouda de laatste treinen: – De stoptrein van Den Haag (v. 00:39) naar Gouda Goverwelle rijdt tot Zoetermeer. Vanaf Zoetermeer rijdt een NS-bus. – De stoptein van Gouda naar Den Haag (v. 00:51) wordt geheel vervangen door eenVerder lezen
Verslag stakingen
Donderdag 5 en vrijdag 6 april werd er in heel Nederland door NS-personeel gestaakt. Ook de Stadslijn had hieronder te lijden. Dit in tegenstelling tot de vorige staking van 21 december 2000, waarbij de Zoetermeer Stadslijn -rondje om de kerk bij uitstek- wel gewoon reed. Overigens lag het treinverkeer niet geheel plat. Een of tweeVerder lezen
Nieuwe dienstregeling ConneXXion
Het Stadsgewest Haaglanden heeft besloten welke voorstellen van ConneXXion doorgang vinden in de nieuwe dienstregeling. Deze moet begin september ingaan. Lijn 42: Deze sneldienst Den Haag Centraal – Forepark – Leidschenveen wordt verlengd naar Zoetermeer Driemanspolder, via Centrum West. Bij Driemanspolder kan worden overgestapt op de trein naar Utrecht en verder. Deze situatie zal durenVerder lezen
Nieuwe RandstadRail-plannen zijn duurder en grootser dan ooit
Er zijn alweer nieuwe RandstadRail-plannen. Hieronder staan verwijzingen naar recente artikelen. Er onder staan samenvattingen, mijn verduidelijkingen of opmerkingen. Haagsche Courant van 28-03-2001: Tekort van 100 miljoen in begroting Randstadrail In de begroting van de Randstadrail is een gat opgedoken van ongeveer 100 miljoen gulden. Oorzaak is de langdurige uitstel van het project: Er isVerder lezen