Vertraging RandstadRail positief voor Leidschenveen

Door de vertragingen in het RandstadRail-project, wordt misschien al eerder een station in de nieuwe woonwijk Leidschenveen geopend. Oorspronkelijk zou Leidschenveen gelijk met de invoering van RandstadRail een station krijgen. Eerder investeren in een (tijdelijk) Sprinter-station zou te duur zijn. Maar nu RandstadRail zeker twee jaar vertraging heeft opgelopen, lijkt een tijdelijk station aan deVerder lezen

Analyse Masterplan Zoetermeer 2025

Zoetermeer heeft maandag het rapport Masterplan Zoetermeer 2025 uitgebracht. Hierin wordt een beeld gevormd van de stad Zoetermeer over een kwart eeuw. (openbaar) Vervoer wordt uiteraard ook behandeld. Hieronder geef ik een samenvatting van en mijn bescheiden mening over het OV-gedeelte van het rapport. HSL-halte op de kruising met de spoorlijn Gouda – Den HaagVerder lezen

Haaglanden proefproject voor luxe bussen

Uit een interne mailing van Connexxion blijkt dat men in de regio Haaglanden een proefproject gestart is met eenduidiger en luxer busvervoer. Bestaande buslijnen worden ondergedeeld in een van de drie nieuwe concepten: Cityliner, Easyliner en Interliner. De steenkolen-Engelse jeuknamen zijn de ‘nieuwe’ versies van de aloude stads-, streek- en snelbus. Een groot deel vanVerder lezen

Oosterheemlijn pas in 2006

Zowel RandstadRail als de Oosterheemlijn komen op z’n vroegst pas in 2006. Al eerder werd aangekondigd dat RandstadRail pas na 2007 gereed zou komen. Doordat de Oosterheemlijn alleen geschikt is voor lichtere treinstellen en niet voor de huidige zware Sprinters, wordt ook dit project uitgesteld. Een Sprinter-geschikt viaduct zou meer geld en waarschijnlijk meer tijdVerder lezen

Klachten naar Connexxion

De beheerder van deze website maakt niet alleen een website over het OV in Zoetermeer, maar verspilt zijn tijd tevens door het sturen van klachten als daar aanleiding toe is. Hieronder volgt een integrale versie van een meeltje naar de klantenservice van Connexxion. Soortgelijke meeltjes zijn naar de gemeente en het Stadsgewest Haaglanden gegaan. EenVerder lezen

Vanaf 2002 extra Zoetermeer-zone

Vanaf eind 2002 wordt de oostkant van Zoetermeer ingedeeld in OV-zone 5451. Het betreft de wijk Oosterheem. Zone 5451 is nu nog alleen Benthuizen, maar ligt tot aan de overstaphalte Kruisweg. Het reizen van Centrum West (5441) naar Oosterheem (5451) wordt zo een zone duurder. De huidige Zoetermeerse zone 5441 is eigenlijk best groot, waardoorVerder lezen