Frans voertuig voor RandstadRail door Axel Veldhuijzen De Franse treinbouwer Alsthom is uitverkozen om vijftig voertuigen voor RandstadRail te mogen bouwen. Het bedrijf gaf gisteren concurrenten uit Duitsland, Canada en Spanje het nakijken. Met de order is zo’n 150 miljoen euro gemoeid. De eerste voertuigen worden begin 2006 geleverd. De nieuwe rijtuigen rijden straks opVerder lezen
Maand: januari 2005
NS willen bod doen op RandstadRail
De Nederlandse Spoorwegen voelen zich buitenspel gezet bij de aanbesteding van de RandstadRail, de nieuwe lightrailverbinding tussen Rotterdam, Den Haag en Zoetermeer. De NS willen graag meedingen naar de lijn, die door de stadsregio’s Haaglanden en Rotterdam echter onderhands is gegund aan de eigen stadsvervoersbedrijven HTM en RET. Deze week kondigden de NS, aan datVerder lezen
Siemens en BAM krijgen contract voor spoorbeveiliging RandstadRail
De Gemeente Den Haag heeft Siemens Nederland NV en BAM Rail BV de opdracht gegund voor de totale spoorbeveiliging van het traject RandstadRail Fase 1. Met het project is een bedrag van circa 26 miljoen euro gemoeid. RandstadRail zorgt voor directe verbindingen tussen de stadscentra van Den Haag, Rotterdam en Zoetermeer en betekent een belangrijkeVerder lezen
RandstadRail toont staalconstructie
Den Haag – In het bezoekerscentrum van de Dienst Stedelijke Ontwikkeling in het stadhuis van Den Haag kan sinds maandag het materiaal worden bekeken waarmee het RandstadRail-viaduct in de Prinses Beatrixlaan wordt gebouwd. RandstadRail heeft een proefstuk van de constructie van de ‘gevlochten’ stalen overkapping tentoongesteld. Het viaduct in de Prinses Beatrixlaan wordt 680 meterVerder lezen
Ingezonden brief: RandstadRail
In het artikel in de Haagsche Courant van zaterdag 5 juli worden de gevolgen beschreven van de overgang van de NS-dienst naar RandstadRail in 2006 respectievelijk 2008. De reistijd zal wat langer worden, doordat er wat meer haltes komen. Er is echter ook rijtijdwinst, die behaald wordt met snellere deurtechnieken. Dat bewijst de tijdwinst dieVerder lezen
Bus in plaats van Sprinter in zomer 2006
Reizigers op de Zoetermeer Stadslijn en de Hofpleinlijn zijn in de zomer van 2006 aangewezen op bussen. Bijna anderhalve maand zal het dan niet mogelijk zijn dat er over de tracés wordt gereden, omdat die baanvakken vanaf begin juli 2006 worden onderworpen aan uitgebreide tests. Die onderzoeken zijn nodig vanwege de komst van de nieuweVerder lezen
Sneltrams worden blauw na stemming
RandstadRail en de keus van de neus Daar staat-ie dan, een beetje weggestopt in een hoekje van de Markt tussen stadhuis en de Grote Dobbe: een écht voorstuk van een RandstadRail-voertuig. Tot zaterdagnamiddag kunnen Zoetermeerders kennismaken met de sneltram, die met ingang van 1 juli 2006 de Sprinters op de Zoetermeerlijn en de trams opVerder lezen
RandstadRail in Webwereld ‘Linksom’
In de weblog/linkcolumn ‘Linksom’ van Webwereld RandstadRail: ‘sprong naar hoogwaardig openbaar vervoer’ Vrijdag, 20 aug – En verder: swingen in Delft op de klanken van een bigband en de 25ste verjaardag van de Anton Pieck Club door Huib Zegers RandstadRail In Den Haag, Zoetermeer, Rotterdam en tussenliggende gemeentes is een groot project op de railsVerder lezen
Inloopspreekuren en bewonersbrieven Oosterheemlijn
Inloopspreekuur in bouwkeet voor vragen of klachten over werkzaamheden Oosterheemlijn Vanaf woensdag 2 juni kunnen omwonenden en direct belanghebbenden met vragen of klachten over de werkzaamheden voor de Oosterheemlijn, onderdeel van RandstadRail, terecht bij een inloopspreekuur in de bouwkeet. Het spreekuur wordt iedere eerste woensdag van de maand gehouden van 16.30 tot 17.30 uur inVerder lezen
Aanleg Oosterheemlijn gestart op 3 april
‘Liever een spoor dan een hoge flat voor de deur’ “Met de aanleg van de Oosterheemlijn heb ik helemaal geen probleem”, zegt de heer Haitsema, die bewoner van de Peulenakker is. Ook zijn buurvrouw deelt deze mening. “In januari 1985 ben ik hier komen wonen”, vertelt ze. “Toen was al bekend dat er in deVerder lezen