Cameratoezicht RandstadRail

Sociale veiligheid speerpunt op lijn tussen Den Haag, Zoetermeer en Rotterdam De haltes van het nieuwe RandstadRail worden voorzien van beveiligingscamera’s. Extra beveiligers en goede voorlichting moeten eveneens de veiligheid vergroten op de nieuwe spoorlijn tussen Den Haag, Zoetermeer en Rotterdam. Sociale veiligheid is één van de speerpunten voor het nieuwe openbaar vervoerssysteem dat opVerder lezen

Jagen zonder geweer

Stel, je bent spruitenteler. De oogst is je broodwinning. Maar dan komen de konijnen, die tweeduizend spruitenplanten opvreten. Weg oogst. Of je bent beheerder van het spoorwegnet. En konijnen graven holen en hangen nabij de rails en de perrons. Vorig jaar nog is er in Gorinchem een onderhoudsmachine van Rijkswaterstaat van het talud gekieperd toenVerder lezen

Piepende remmen en een fluitje

De opvallendste geluiden Geen Zoetermeerder kan er omheen: het geluid van de Sprinter. Geen enkele stad in Nederland heeft dan ook zoveel treinstations als Zoetermeer. In welk deel van de stad je je ook bevindt, de Sprinter duikt er zeker op. Mensen die nooit in Zoetermeer waren, kennen de Sprinter wél. Een uniek en beroemdVerder lezen

Virtuele spoorlijn wordt kunstwerk

Zes grote kunstwerken gaan vanaf maart dit jaar een jaar lang het traject van een nooit aangelegde spoorlijn in Zoetermeer markeren. Het gaat om de geplande spoorlijn De Leidse Lijn van Zoetermeer naar Leiden. De werken worden gemaakt door het Zoetermeerse kunstenaarscollectief Terra. De zes objecten staan tussen het nieuwe station Oosterheem en de BenthuizerVerder lezen

Omleiding lijn 72 in het oude Dorp

Lijn 71 Centrum West – Rokkeveen – Centrum West omleiding Richting lijn: beide richtingen Periode: ma/di 27 en 28 februari Aard: Omleiding Oorzaak: werkzaamheden Vervallen halte: Zoetermeer, Frederik Hendriklaan. De vervangende halte is de Julianalaan/Morgenster

Elk kwartier rijdt trein naar Gouda

NS Directeur: “In de aanloop naar het volledig nieuwe Spoorboekje voor de periode 2007-2009 ontstaat hier en daar het beeld dat NS verkeerde keuzes zou maken. Bijvoorbeeld door de Intercity/sneltrein niet meer te laten stoppen in Voorburg en Zoetermeer. Iedere dienstregeling die je ontwerpt voor het drukst bereden spoorwegnet van Europa is uiteindelijk een compromis tussen wensen, mogelijkheden en onmogelijkheden.”