Een 63-jarige buschauffeur van Connexion zou gisterochtend liefst diep in de kraag van zijn uniform zijn weggedoken. Op de Afrikaweg botste hij met zijn bus tegen de vangrail. Saillant detail is dat de bestuurder bezig was met een kenningsmakingsroute voor collega’s. De bus had behoorlijke schade, zijn collega’s kwamen met de schrik vrij.
Maand: december 2006
Maatregelen vervangend vervoer Zoetermeer
De problemen met het vervangend vervoer in Zoetermeer worden in januari opgelost. Het stadsgewest Haaglanden en de HTM hebben een pakket maatregelen aangekondigd, om de problemen die zijn ontstaan door het uitvallen van RandstadRail aan te pakken. Zo worden de touringcars van Connexxion per 8 januari vervangen door stadsbussen zodat er meer reizigers vervoerd kunnenVerder lezen
Weer betalen voor bus
Reizigers moeten vanaf medio januari weer betalen voor het vervangend vervoer van RandstadRail. Voorwaarde is dat de maatregelen ter verbetering van het busvervoer werken. Zo kunnen Oosterhemers vanaf dinsdag 2 januari doorrijden naar de Mandelabrug en vanaf 8 januari vervangt RandstadRail de touringcars door gewone stadsbussen. De gemeente Zoetermeer is blij met de maatregelen. VorigeVerder lezen
Bus 9P vanaf 2/1 door naar Driemanspolder
Met ingang van dinsdag 2 januari 2007 wordt in Zoetermeer lijn 9P (Oosterheem – Centrum West) verlengd naar Zoetermeer Driemanspolder. Met ingang van deze datum gaat lijn 9P op maandag t/m vrijdag tijdens de ochtend- en avondspits om de 10 minuten rijden. Tussen de spitsuren overdag rijdt bus 9P om de 15 minuten. Tijdens deVerder lezen
Hinder door brand in trein op Den Haag Centraal
Door de gevolgen van een brand in een trein op station Den Haag Centraal is er donderdagmiddag bijna een uur lang geen treinverkeer mogelijk geweest van en naar dit station. In één van de treinstellen stond een bank in brand. De brandweer had het vuur snel geblust. Omdat uit voorzorg de spanning van de bovenleidingVerder lezen
HTM geïrriteerd door debat RandstadRail
De directie van de HTM is geïrriteerd door de kritiek van deskundigen van de TU Delft op de veiligheid van RandstadRail. Voor diverse media zei een hoogleraar Railtechniek eerder deze week dat er een ontwerpfout zou zijn gemaakt. De ontsporingen zouden zijn veroorzaakt doordat de rails en de wielen van de voertuigen niet op elkaarVerder lezen
RandstadRail staat weken stil
Onderzoek moet eerst uitwijzen waar precies de fout zit. Pas na aanpassingen en vlekkeloos verlopen proefritten gaat RandstadRail weer rijden. RandstadRail zal nog zeker twee weken blijven stilstaan. Dat heeft de Haagse wethouder Pieter van Woensel gisteren bekendgemaakt. Pas als het onderzoek naar de ontsporingen is afgerond, wordt het vervoersyteem -daar waar nodig- aangepast omVerder lezen
Reizigers RandstadRail compenseren
Reizigers met een abonnement die worden gedupeerd door het stilleggen van RandstadRail, moeten een financiële compensatie krijgen. Dat stelt de Zoetermeerse afdeling van reizigersorganisatie Rover. Abonnementhouders profiteren niet van het gratis vervangend vervoer. Zij hebben immers al betaald voor hun reis. Rover heeft er begrip voor dat de Inspectie Verkeer en Waterstaat RandstadRail heeft stilgelegdVerder lezen
Bussen bij RandstadRail waren onveilig
Het vervangend busvervoer dat is ingezet voor RandstadRail was zelf ook onveilig. Dat heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat geconcludeerd. Bij een controle bij de haltes bleken de touringcars maandag te vol te zijn. Ook waren ze niet ingericht voor staanplaatsen. RandstadRail heeft maatregelen genomen, waardoor het vervoer volgens de inspectie weer volgens de regelsVerder lezen
Te licht staal gebruikt voor spoor RandstadRail
RandstadRail heeft mogelijk een te lichte staalsoort gebruikt voor de rails waarover zowel tram, lightrail als de metro rijden. Al langer in gebruik zijnde trams van het Haagse vervoersbedrijf HTM hebben daardoor volgens HTM in hoog tempo schade veroorzaakt aan de rails. Volgens algemeen directeur Tom Kaper van HTM rijden de oude trams met draaistellenVerder lezen