Het beeld dat RegioTaxi Haaglanden van zichzelf heeft, klopt niet. Er wordt veelvuldiger geklaagd dan het bedrijf zelf vermoedt. Vervoersbedrijf BTR, dat zorgdraagt voor Regio Taxi, stelt dat sinds mei 93 procent van de ritten op tijd word gereden. Ook zijn er relatief weinig klachten: vier per duizend ritten. Deze krant ontving na een oproepVerder lezen
Maand: augustus 2007
RandstadRail verhelpt in elk geval één euvel
Eén probleem heeft RandstadRail binnenkort in elk geval opgelost. Als alles goed is, zullen omwonenden zich niet meer hoeven te storen aan harde fluittonen rond het traject in de wijk Oosterheem. Buurtbewoners klaagden dat, bij bepaalde windsnelheden, langs het hele viaduct in de wijk een doordringende fluittoon was te horen. Niet alleen rond het spoor,Verder lezen
Reizigers niet afgeschrikt door slechte bussen
Onveilig of niet, de reizigers die gebruik maken van het vervangende vervoer van RandstadRail laten zich er niet van weerhouden in de bussen te stappen. Eergisteren liet de Inspectie voor Verkeer en Waterstaat (IVW) in Zoetermeer vier bussen van de weg halen omdat ze onveilig zouden zijn. Bij één van de bussen werkten de remmenVerder lezen
Verlies HTM RandstadRail: 13,6 miljoen
De HTM heeft een fikse financiële schade opgelopen wegens de problemen rond RandstadRail. De sneltram, die door een ontsporing met gewonden sinds 29 november niet meer tussen Den Haag en Zoetermeer en Nootdorp rijdt, levert HTM een verlies op van 350.000 euro per week. De teller staat eind deze week op een schade van maarVerder lezen
‘Behoud snelle bus voor Noordhove’
De bewoners van noordelijk Zoetermeer-de wijk Noordhove en delen van De Leyens en Seghwaert-moeten ook na ingebruikname van RandstadRail een directe busverbinding met de Mandelabrug behouden. Dit bepleit reizigersorganisatie Rover. Op dit moment worden Noordhove en De Leyens bediend door de buslijnen 70 en 12. Lijn 70 is de bestaande busdienst van Connexxion tussen Noordhove/DeVerder lezen
Haaglanden krijgt advies bond over aanbesteding busvervoer
Staak de aanbesteding van het busvervoer als de Tweede Kamer de publieke aanbieding van het openbaar vervoer in de vier grote steden niet langer verplicht stelt. Dat adviseert FNV Bondgenoten het Stadsgewest Haaglanden. De vakbond heeft het gewest woensdag een brief gestuurd met dit voorstel. Hij wil dat het integraal wordt opgenomen in de NotaVerder lezen
Haagse PvdA vindt Inspectie te streng voor RandstadRail
De Inspectie voor Verkeer en Waterstaat is erg streng voor RandstadRail, vindt het Haagse raadslid Koen Baart. De Inspectie was volgens de PvdA’er eerst te soepel, maar schiet nu door naar het andere uiterste. Dat kan de ingebruikname van de lightrailverbinding nog verder vertragen. Gisteren maakte de Haagse Wethouder Smit bekend dat RandstadRail voorlopig nogVerder lezen
Peter Smit benoemd tot lid dagelijks bestuur Stadsgewest Haaglanden
Drs. P.W.M. Smit, wethouder Verkeer van de gemeente Den Haag, is op 27 juni geïnstalleerd als lid van het dagelijks bestuur van het Stadsgewest Haaglanden. Peter Smit over de bereikbaarheid van de regio Haaglanden: “Het is een geweldige opgave om de regio Haaglanden bereikbaar te houden. Ik wil hierbij sterk benadrukken dat dit niet alleenVerder lezen
Lijn 4 van RandstadRail ontspoord
Een lightrailvoertuig van RandstadRail is vrijdagavond in Den Haag ontspoord. Het voertuig van lijn 4 ontspoorde om 20.00 uur op de Loosduinseweg, vlakbij de Noord-West Buitensingel. De tram reed op dat moment in de richting van De Uithof. Er waren passagiers in de tram, maar niemand raakte gewond. Dat zegt een woordvoerster van de HTM.Verder lezen
Testritten afgerond op Erasmuslijn
Vandaag is op de Erasmuslijn van RandstadRail begonnen met het proefbedrijf. Deze beslissing heeft Peter Smit, regiobestuurder Verkeer en Vervoer van het Stadsgewest Haaglanden, genomen na een positief advies van de onafhankelijk veiligheidsdeskundige (ISA) en de Inspectie van Verkeer en Waterstaat (IVW). De veiligheid op dit traject is tijdens het testbedrijf voldoende aangetoond. Proefbedrijf HetVerder lezen