Wéér geen Randstadrail

Randstadrail zal ook maandag nog niet rijden. Eerder meldden bronnen rondom de HTM dat op 24 september de lightrail tussen Zoetermeer-Oosterheem en Den Haag eindelijk zou gaan rijden. Vorige week hielden chauffeurs van de vervangende bussen al rekening met deze datum. Ook controleurs spraken over ‘betere tijden’. Maandag nam de Zoetermeerse gemeenteraad nog unaniem eenContinue reading

Asbestvloer Den Haag CS op de schop

De vloer van het Centraal Station in Den Haag wordt binnenkort ‘onder strikte veiligheidsvoorwaarden’ gesloopt. Er blijkt asbest in te zitten. De vloer moet wijken door een grote verbouwing die het station ondergaat. Eind september wordt het eerste gedeelte van de vloer verwijderd. Om te voorkomen dat reizigers met het asbest in aanraking komen, wordtContinue reading

Vragen over ‘krakeling’

Het Consumentenplatform Openbaar Vervoer Haaglanden gaat morgen vragen stellen aan het Stadsgewest Haaglanden over de situatie rondom RandstadRail. Afgelopen week werd bekend dat een snelle start voor ‘de Krakeling’ onzeker is. Dit traject tussen Zoetermeer Centrum West en Den Haag loopt iets te schuin bij halte Voorweg-Hoog. Zon verkanting was ook bij de Haagse halteContinue reading

Techniek blijft grootste onzekerheid

Volgens Haaglanden-bestuurder Peter Smit zijn de Oosterheemlijn en de Krakeling veilig genoeg om op te kunnen rijden. Het lot van RandstadRail ligt in handen van de Inspectie van Verkeer en Waterstaat (IVW). Grootste knelpunt vormt het station Voorweg-Hoog waar het spoor enigszins schuin ligt. RandstadRail moet de inspectie ervan overtuigen dat de sneltrams hier veiligContinue reading

‘Sneltram RandstadRail gevaar’

Medewerkers van de RET verwijten hun directie dat ondanks dertig waarschuwingen over technische mankementen aan voertuigen en twee ontsporingen niets is gedaan om RandstadRail veiliger te laten rijden. Dit blijkt uit vertrouwelijke, interne stukken van de Rotterdamse vervoerder RET, waarover deze krant beschikt. Tijdens de vier weken dat het nieuwe, 1,8 miljard euro kostende, vervoersnetwerkContinue reading