Randstadrail zal ook maandag nog niet rijden. Eerder meldden bronnen rondom de HTM dat op 24 september de lightrail tussen Zoetermeer-Oosterheem en Den Haag eindelijk zou gaan rijden. Vorige week hielden chauffeurs van de vervangende bussen al rekening met deze datum. Ook controleurs spraken over ‘betere tijden’. Maandag nam de Zoetermeerse gemeenteraad nog unaniem eenVerder lezen
Maand: september 2007
Nawijn schrijft minister over RandstadRail
Minister Eurlings moet ingrijpen om een einde te maken aan de problemen met RandstadRail. Dat stelt de Zoetermeerse politicus Hilbrand Nawijn in een persoonlijke brief aan de minister. Nawijn zegt daarin verder dat de inwoners al een jaar zonder goed openbaar vervoer tussen Den Haag en Zoetermeer zitten. De overheid licht de burgers gebrekkig inVerder lezen
‘Openbaar vervoer Haaglanden gaat plat’
Het openbaar vervoer in Haaglanden gaat op 19 november plat, als het stadsgewest Haaglanden de aanbesteding van buslijnen toch wil doorzetten. Kaderleden van FNV Bondgenoten bij de HTM hebben maandagochtend ingestemd met dit ultimatum. Het bestuur van het stadsgewest neemt op 17 november een besluit over de buslijnen. Het personeel wil dat de HTM ookVerder lezen
‘Vele klachten geen reden met regiotaxi te breken’
Ondanks de vele klachten houdt de gemeente Zoetermeer vertrouwen in de RegioTaxi. Niet alleen uit reacties van gebruikers die deze krant bereiken, maar ook uit cijfers van het stadsgewest Haaglanden blijkt dat er nog veel misgaat met de RegioTaxi. Klachten zijn er vooral over het niet op tijd rijden van de busjes, de wachttijden bijVerder lezen
Asbestvloer Den Haag CS op de schop
De vloer van het Centraal Station in Den Haag wordt binnenkort ‘onder strikte veiligheidsvoorwaarden’ gesloopt. Er blijkt asbest in te zitten. De vloer moet wijken door een grote verbouwing die het station ondergaat. Eind september wordt het eerste gedeelte van de vloer verwijderd. Om te voorkomen dat reizigers met het asbest in aanraking komen, wordtVerder lezen
Vragen over ‘krakeling’
Het Consumentenplatform Openbaar Vervoer Haaglanden gaat morgen vragen stellen aan het Stadsgewest Haaglanden over de situatie rondom RandstadRail. Afgelopen week werd bekend dat een snelle start voor ‘de Krakeling’ onzeker is. Dit traject tussen Zoetermeer Centrum West en Den Haag loopt iets te schuin bij halte Voorweg-Hoog. Zon verkanting was ook bij de Haagse halteVerder lezen
Stadsgewest schort aanbesteding busvervoer op
De aanbestedingsprocedure van het stadsbusvervoer in Den Haag en het streekbusvervoer in de regio Haaglanden wordt zeker drie maanden opgeschort. Het bestuur van het stadsgewest heeft daartoe besloten nadat het ministerie van verkeer eerder heeft laten weten dat de grote steden niet verplicht zijn het vervoer openbaar aan te besteden. In de bedenktijd wil hetVerder lezen
‘Haaglanden mag met de billen bloot’
“Wij zijn blij, hier hebben we ons steeds voor ingezet.” Bestuurder Remko Mast van FNV Bondgenoten reageert verheugd op het besluit vrijdag van het kabinet om in de grote steden onderhands gunnen van het openbaar vervoer toe te staan. Het betekent dat het stadsgewest Haaglanden zijn openbaar vervoer in de Den Haag niet per seVerder lezen
Techniek blijft grootste onzekerheid
Volgens Haaglanden-bestuurder Peter Smit zijn de Oosterheemlijn en de Krakeling veilig genoeg om op te kunnen rijden. Het lot van RandstadRail ligt in handen van de Inspectie van Verkeer en Waterstaat (IVW). Grootste knelpunt vormt het station Voorweg-Hoog waar het spoor enigszins schuin ligt. RandstadRail moet de inspectie ervan overtuigen dat de sneltrams hier veiligVerder lezen
‘Sneltram RandstadRail gevaar’
Medewerkers van de RET verwijten hun directie dat ondanks dertig waarschuwingen over technische mankementen aan voertuigen en twee ontsporingen niets is gedaan om RandstadRail veiliger te laten rijden. Dit blijkt uit vertrouwelijke, interne stukken van de Rotterdamse vervoerder RET, waarover deze krant beschikt. Tijdens de vier weken dat het nieuwe, 1,8 miljard euro kostende, vervoersnetwerkVerder lezen