Reizigers met een abonnement die worden gedupeerd door het stilleggen van RandstadRail, moeten een financiƫle compensatie krijgen. Dat stelt de Zoetermeerse afdeling van reizigersorganisatie Rover.
Abonnementhouders profiteren niet van het gratis vervangend vervoer. Zij hebben immers al betaald voor hun reis.
Rover heeft er begrip voor dat de Inspectie Verkeer en Waterstaat RandstadRail heeft stilgelegd na de ontsporingen van vorige week. Furieus is de reizigersorganisatie op de HTM. De informatievoorziening van de tramvervoerder was de eerste dagen na de stillegging uitermate beroerd.
“Alleen de spaarzame digitale infoschermen op enkele haltes tonen een summiere tekst dat er geen tram rijdt,” zegt Maarten Batenburg van Rover.
“Verder mochten reizigers het helemaal zelf uitzoeken. De website van de HTM toonde om half elf woensdagavond als recentste nieuwsbericht nota bene iets over de intocht van Sinterklaas in Scheveningen. Niets over de stillegging van het paradepaardje van de HTM.”
Rover pleit voor “eerlijke en overvloedige informatie voor de gedupeerde reizigers”. Batenburg: “Dat is geen service of goodwill, dat is gewoon onderdeel van de dienstverlening die een goed bedrijf levert.”