In Oosterheem worden gelijktijdig met de afwerking van de Willem Dreeslaan, Hugo de Grootlaan en Aletta Jacobslaan diverse bushaltes aangepast. Dit heeft te maken met landelijke voorschriften om het openbaar vervoer beter toegankelijk te maken voor mensen in een rolstoel of die slecht ter been zijn, en reizigers met een kinderwagen of veel bagage. De busperrons worden voorzien van speciaal gevormde trottoirbanden van 18 cm hoog. Door de combinatie met lagevloerbussen, die tegen de banden aanrijden, is de ruimte tussen bus en perron dan zo klein mogelijk.
Dit kan alleen als de bus in een zo recht mogelijke lijn op de halte aan komt rijden. Hiervoor moet de inrijhoek van de haltes aanzienlijk worden verlengd of de bus moet op de rijbaan halteren (stilstaan). In Oosterheem is, na een proef, voor de laatste oplossing gekozen. Doordat de Willem Dreeslaan per rijbaan een dubbele rijstrook heeft, kan de stilstaande bus door het overige verkeer worden gepasseerd. Op de Hugo de Grootlaan kan het verkeer door de bus soms even worden opgehouden. Bij de eindpunthaltes onder de halte van RandstadRail worden de bestaande haltekommen voorlopig nog niet aangepast. De bus staat hier wat langer stil en het is niet acceptabel om het verkeer voor langere tijd op te houden.