“Het hele product RandstadRail heeft inmiddels zijn geloofwaardigheid verloren en fungeert op een teleurstellend niveau”, aldus reizigersvereniging Rover. Toch vinden zij het stilleggen door de Inspectie van Verkeer en Waterstaat een verstandige maatregel. Voor de komende tijd -uren, dagen of weken- dringt Rover aan op soepel verlopend vervangend vervoer, en dat er eerlijke en overvloedige informatie komt voor de gedupeerde reizigers. Met name over de gevolgen voor hen in de komende periode.
Rover vindt dat het bovendien vanzelfsprekend dat het vervoer de komende periode gratis moet zijn, zoals de HTM reeds bekend heeft gemaakt.
Ook dringen zij aan op een goede informatievoorziening. De eerste dagen na de stillegging was de informatievoorziening richting reizigers op de haltes in Zoetermeer minimaal.
Alleen de spaarzame digitale infoschermen gaven aan dat de tram niet reed. Informatie is geen service, maar een onderdeel van de dienstverlening.
Rover houdt de komende tijd met verscherpte aandacht de situatie voor de OV-reiziger in het oog. Reizigers kunnen hun ervaringen delen zoetermeer at rover punt nl.