HTM servicepunt Zoetermeer geopend

In het nieuwe Servicepunt zullen dezelfde diensten worden aangeboden als bij de andere HTM Servicepunten in Den Haag. Zo kunnen reizigers daar anonieme OV-chipkaarten kopen en reisproducten die op de OV-chipkaart worden geladen aanschaffen, zoals abonnementen en dagkaarten. Ook geven HTM medewerkers in het Servicepunt informatie aan reizigers.

Het HTM Servicepunt Centrum West is open van maandag t/m vrijdag van 07:30 tot 17:30 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur. Het HTM Servicepunt Centrum West in Zoetermeer is te vinden bij RandstadRail halte Centrum West en het busplatform.

Aanvulling AD 10 februari 2012

Met het afschieten van een kanon is gistermiddag het nieuwe HTM-servicepunt bij Centrum West geopend. […] Aanvankelijk zou het servicepunt al in december zijn deuren openen. Vanwege ‘technische problemen’, zoals de HTM het formuleerde, is de openingsdatum al enkele keren verschoven. Hoe lang het servicepunt open blijft is nog niet zeker. Voorlopig gaat het om een proef van één jaar.

Herkenbaar

Naast de HTM wil ook stadsgewest Haaglanden de service naar de reizigers verbeteren. Zo moeten de verkooppunten van OV-chipkaarten in Zoetermeer beter herkenbaar worden. Ook de beschikbaarheid van folders over de kaart kan beter. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van het stadsgewest. Bij de achttien verkooppunten in de stad is de werking van de verkoopautomaten, de herkenbaarheid van het verkooppunt door middel van een sticker op de deur en de beschikbaarheid van informatiefolders onderzocht.

De automaten werkten volgens het onderzoek allemaal naar behoren. Het aantal sticker viel echter tegen. Zes van de achttien hadden een sticker op de deur. Een zelfde aantal verkooppunten had informatiefolders op voorraad. In totaal waren er vier ‘perfecte’ verkooppunten: hier troffen de onderzoekers zowel stickers als folders aan. Stadsgewest Haaglanden zal begin dit jaar werk maken van de verbeterpunten. Ook wordt nogmaals gekeken naar de automaten.

0 antwoorden op “HTM servicepunt Zoetermeer geopend”

  1. S.Buijtendijk2013-05-09 om 00:00Beantwoorden

    De service van de HTM verbeterd pas als er voor zeker 90 procent minder storingen op de lijn komen, nu vallen er om de haverklap ritten uit door kapotte wissels en bovenleidingen etc. Bovendien wordt die uitval niet adequaat overgenomen door bijvoorbeeld pendelbussen.Ik heb hierdoor al meerdere belangrijke afspraken gemist en ben er werk door verloren omdat ik veel te vaak te laat op mijn werk kwam door deze oorzaak. Verder vind ik het ongemanierd wanneer een conducteur zijn tram al laat vertrekken als er reizigers al bij de tram staan en op de knop drukken. Ik begrijp dat er op tijd gereden moet worden en niet gestopt kan worden voor iedereen die aan komt rennen maar als je nog ruim op tijd bent om op de knop te drukken en hij dan gewoon weigert om even zijn deur te openen is heel zuur, vooral als dit overdag gebeurd als de tram om het kwartier rijdt. Verder lopen er een aantal controleurs rond die zeer onbeschoft zijn, ik heb moeite met de chipkaart en net zoals ik weleens vergeet om uit te loggen vergeet ik ook weleens in te loggen. Geen kwaadwil maar gewoon vergeten, gelukkig dat de meesten je dan gewoon zonder verder gezeur een boete geven. (die boete is eigen schuld dikke bult en daar zal ik nooit moeilijk over doen) Maar een aantal controleurs schept er een bijna masochistisch genoegen in om je voor de hele tram voor schut te zetten of je op een onbehoorlijke manier aan te spreken, (ik ben een vrouw van 53 en geen pubertje meer)Pas als er hier een positieve verandering in komt spreek ik van een verbeterde service.

Reactie achterlaten